
ČLANEK - SPLETNO MESTO ZA PODJETJA - ČEMU SLUŽI, KORISTNOST IN ZAKAJ JE BISTVENEGA POMENA
SPLETNO
MESTO ZA PODJETJA -
ČEMU
SLUŽI, KORISTNOST IN ZAKAJ JE BISTVENEGA POMENA
Mnogi
se še vedno sprašujejo, čemu služi in kakšna je lahko njegova korist, resnica
pa je, da bi moralo imeti vsako podjetje spletno stran, ki bi bila konkurenčna.
Ne glede na sektor, v katerega spada podjetje, je spletna stran za podjetja
izjemno pomembna in v mnogih primerih bistvena, če ne celo nujna.
Internet je zdaj glavni
vir informacij za ves svet in ustvarjanje spletnega mesta lahko eksponentno
razširi možnosti za zaslužek podjetja, tudi če ustvarjanje spletnih mest ne pomeni
nujno prodaje izdelkov prek spleta prek e-trgovine.
Toda zakaj je imeti
spletno mesto tako pomembno in katere značilnosti so nujne za katerokoli
delovno dejavnost?
S tem člankom vam bomo
pokazali 8 glavnih razlogov, zakaj bi moralo biti spletno mesto za podjetja v
načrtih podjetja. Upamo, da vas bomo prepričali o vseh priložnostih, ki jih
spletna mesta lahko dajo podjetju in vam zagotovili orodja, potrebna za
najboljši način ustvarjanja spletnega mesta podjetja ali e-poslovanja.
8 razlogov,
zakaj je poslovno spletno mesto ključnega pomena:
- Spletno
mesto za prepoznavnost
Zdaj vsi, skoraj nihče izključen, iščejo v
Googlu ali družabnih omrežjih, da bi našli, kar potrebujejo. Že iz tega razloga je prepoznavnost, ki jo spletna
stran lahko prinese podjetju, lahko stratosferska prednost. Seveda morate
vedeti, kako oglaševati spletno mesto in ga narediti vidnega, toda ko je to
storjeno, ni več omejitev.
Da, ker je spletna stran vidna ne le iz
celotne Slovenije, dovolj je reči, da v Sloveniji skoraj 87% prebivalcev brska po internetu, ne da bi šteli
uporabnike iz celega sveta! Z uporabo spletnega mesta podjetja torej
niso več omejena izključno na svoje ozemlje, temveč so vidna na vseh koncih
sveta.
- Identiteta
blagovne znamke
Spletno mesto je eno najpogosteje uporabljenih
orodij podjetij za krepitev identitete blagovne znamke in ustvarjanje
prepoznavnosti blagovne znamke. Skozi spletna
mesta lahko dejansko povečate znanje ljudi o vaši blagovni znamki in ustvarite
zelo močno blagovno znamko. Spletno mesto lahko vsebuje vse informacije o vašem
podjetju in ponazarja njegovo celotno zgodovino in dosežke ter tako uporabnikom omogoča, da vedo vse o
njegovi avtoriteti in izkušnjah. In ti
elementi so med glavnimi za ustvarjanje resnično veljavne blagovne znamke.
- Elektronsko
poslovanje in prodaja
Poslovna spletna mesta se lahko uporabljajo
tudi za prodajo izdelkov na spletu. V času
pandemije, zapiranja in začasnega zapiranja trgovin in podjetij so se navade
prebivalstva pri spletnem nakupovanju močno okrepile in mnogi so svoje navade
celo spremenili z opuščanjem fizičnih trgovin. Zato je splet
prihodnost prodaje. Poleg tega po zaslugi spletnega mesta
ni nujno, da prodaja vašega izdelka poteka v mejah določenega ozemlja, s
pošiljkami je mogoče priti kamor koli.
- Strokovnost
Podjetje je lahko videti bolj profesionalno,
če ima spletno mesto, ustvarjeno z domeno najvišje ravni (na primer .com). Dejansko spletna stran za podjetja prikazuje podobo
vrhunskega, zanesljivega in profesionalnega podjetja. Nekateri strokovnjaki
trdijo, da je danes podjetje brez spletnih mest praktično neobstoječe podjetje. Spletna mesta lahko pomagajo tudi pri poenostavitvi
poslovnih procesov, na primer z optimizacijo delovnega časa in skrajšanjem
časa, potrebnega za svetovanje ali ponazoritev značilnosti blaga ali storitve.
- Nizkocenovno
oglaševanje
Zahvaljujoč spletnemu mestu se lahko podjetje
oglašuje, ne da bi za to porabilo veliko denarja za oglaševanje prek množičnih
medijev ali v drugih oblikah. Spletna mesta
igrajo temeljno vlogo pri vodenju učinkovitih marketinških kampanj v iskalnikih
in družabnih omrežjih, saj lahko različne oglase usmerite na stran spletnega
mesta, da uporabnika seznanite s ponujenimi storitvami in izdelki ter z
nakupom.
Stroški spletnega oglaševanja so zelo
prilagodljivi in povezani z rezultati: če se zanašate na strokovnjaka, ni treba porabiti astronomskih zneskov za tržne
kampanje, ki ustvarjajo donosnost naložbe.
- Zvestoba
in neposreden stik s strankami
Preko njihove spletne strani lahko podjetja
ohranjajo tesne stike s svojimi strankami in jih ohranjajo na različne načine.
Tu je nekaj načinov, kako lahko podjetja
izkoristijo svoja spletna mesta za povezovanje s strankami:
-
Prodaja izdelkov (e-poslovanje);
-
Ustvarite spletni dnevnik, s katerim
boste uporabnike obveščali o najnovejših novostih in jim ponujali zanimivo
vsebino;
-
Objavite ponudbe, rezervirane za tiste,
ki želijo prihraniti ali za najbolj zveste;
-
Zagotovite orodja za stalno spremljanje
podjetja in prejemanje obvestil;
-
Podrobno opišite svoje storitve;
-
Navedite kontaktne podatke za hitro
pomoč ter za odgovore na vprašanja.
To je le nekaj vsebin, ki jih lahko vsebuje
spletno mesto, da olajša odnos med podjetjem in stranko.
- Statistika
in analiza podatkov
Z analizo podatkov s svojega spletnega mesta
lahko podjetje preveri stopnjo zanimanja kupcev za njegove izdelke, storitve in
vsebino ter analizira njihovo vedenje in modulira svojo ponudbo na podlagi
rezultatov, ki izhajajo iz statistike.
Če želite imeti podobne rezultate, morate
najprej omogočiti, da je spletno mesto vidno in zasedeno, toda ko imate območje
ali kupce, lahko analiza podatkov prinese rezultate, ki lahko spremenijo
politike in odločitve podjetja na bolje.
- S spletnim
mestom je vaše podjetje odprto 24 ur na dan 365 dni v letu
Ustvarjanje spletnega mesta pomeni, da strankam vedno zagotovite vse
informacije, ki jih iščejo. Naslov, delovni čas, ponudbe, promocije, novice,
... in tudi z vnosom e-poštnega naslova vam ne bo več treba izgubljati
dragocenega časa, da se odzovete na telefon, vse bo le en klik!
Kako imeti
poslovno spletno stran?
Imeti spletno stran je vse prej kot težko. Tehnično je dovolj, da izberete gostovanje in
najamete domeno z ne prav visokimi stroški. Po
drugi strani pa je težje bolje strukturirati to spletno mesto in ga narediti
vidnega do točke, da doseže veliko ogledov in prometa, zato svetujemo, da odštejete
nekaj denarja za strokovnjake na področju spletnih strani.
Sicer na spletu dobite tudi programe, s
katerimi si lahko sami brezplačno ustvarite spletno stran, priporočamo pa, da
prej naredite kakšno uro izobraževanja.
Tudi SPOT svetovalne
točke organizirajo tovrstne brezplačne delavnice za spletne strani, zato
spremljajte novice na spletnih straneh SPOT svetovalnih točk.
Za Spot svetovanje
Goriška pripravil: Aleš Bajec, RRA SEVERNE PRIMORSKE D.O.O NOVA GORICA
Projekt
je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva
za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.