ČLANEK - FACEBOOK IN INSTAGRAM SHOPS – NOVA ORODJA ZA PODJETJA ZA SPLETNO PRODAJO

FACEBOOK
IN INSTAGRAM SHOPS –
NOVA
ORODJA ZA PODJETJA ZA SPLETNO PRODAJO
V lanskem letu, maja 2020, je Mark Zuckerberg,
predsednik in izvršni direktor družbe Facebook Inc., napovedal začetek trgovine
Facebook, pobude, katere glavni cilj je malim podjetjem, obrtnikom, ipd olajšati
procese spletne prodaje.
Facebook Shops predstavlja nadaljnji del, ki ga je
velikan Menlo Parka želel dodati na svoj seznam ukrepov proti gospodarski pandemiji
in ki bo zagotovo vplival tudi dlje kot trajanje krize, pri čemer bo trajen
odtis pustil v poslu. Facebook Shops konkretizira vrsto "Socialnih trgovin",
ki so jo vedno na neformalen in ljubiteljski način izvajali uporabniki
Facebooka, pri čemer je platforma postala razstavni prostor za prepoznavnost
njihovih izdelkov in storitev.
To je evolucija tržnice Facebook, ki že nekaj časa
deluje in racionalizira vse kanale Facebookovega ekosistema (ki med drugim
vključuje Instagram, WhatsApp in nedavno tudi Giphy), da se zbliža v bolj
poenostavljenem in učinkovitem upravljanju. Facebook je že predstavil tudi
Instagram Shop, ki bo usklajeno deloval s svojo različico na Facebooku.
Na splošno so Facebook trgovine zasnovane tako, da podjetjem
pomagajo ustvariti eno samo spletno trgovino, do katere imajo stranke dostop
tako na Facebooku kot na Instagramu.
Ustvarjanje Facebook trgovine je brezplačno,
podjetja pa bodo lahko izbrala izdelke, ki jih želijo vključiti v svoj katalog,
pri čemer bodo na preprost in intuitiven način prilagodili videz in občutek
trgovine s podobo naslovnice in z barvami, ki se nanašajo na njihovo blagovno
znamko.
To naj bi predstavljalo priložnost za vsakega
podjetnika, ki lahko ne glede na velikost svojega podjetja ali razpoložljivi
proračun svoje podjetje poveže v splet in se poveže s strankami, kjer in kdaj
jim je ljubše.
Facebook Trgovine lahko najdete na Facebook strani
podjetja ali na Instagram profilu podjetja ali jih odkrijete v zgodbah ali
oglasih. Tam bo razstavljena celotna zbirka, ki bo lahko shranila izdelke, ki
vas zanimajo, in oddala naročilo prek povezave do spletnega mesta blagovne
znamke ali (trenutno le v ZDA) neposredno v aplikaciji, če je podjetje aktiviralo
blagajno.
Poleg tega je
na voljo tudi nekakšna storitev za stranke: tako kot v fizični trgovini, ko
morate prodajalca prositi za pomoč, lahko tudi v Facebook Shops pošljete
sporočila podjetju prek WhatsApp, Messenger ali Instagram Direct, da zastavite
vprašanja, dobite podporo, sledenje dobav in še več.
Razvoj vsega
tega bo v prihodnosti vodil do tega, da si lahko ogledate trgovino podjetja in
kupujete neposredno v klepetu WhatsApp, Messenger ali Instagram Direct. Temu je
dodana še vedno preizkušena, a zelo obetavna funkcija v zvezi s programi
zvestobe. Ideja je povezati programe zvestobe z računom Facebook, na primer
program točk v vašem sosedskem baru, da bi olajšali izkušnjo tako na strani
podjetja kot stranke.
Facebook se
je nato odločil, da bo v to novo pustolovščino vključil vse akterje na trgu, ki
so že dejavni na tem področju, pri čemer je tesneje sodeloval s partnerji, kot
so Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24,
Tienda Nube in Feedonomics. Cilj je zagotoviti čim bolj integrirano storitev,
tako da se lahko različni sistemi med seboj "pogovarjajo" in
"prepoznajo".
Vse to
dejanje prinaša še ogromno občutljivih podatkov, ki jih bo moral Facebook
obravnavati na čim bolj skladen način, tudi v luči nedavne preteklosti, ki na
tej fronti ni brez napak. Vendar pa se zdi, da je Zuckerbergova družba pozorna
na vprašanje zasebnosti in na splošno kaže veliko več pozornosti precej
nerodnim težavam, ki to vključujejo. Na primer, nedavno napoved o ustanovitvi
nadzornega odbora, "neodvisne" nadzorne komisije (člane ne bo plačal
neposredno Facebook, temveč sklad, ki ga financira Facebook), katerega cilj je
presojati spore glede meril za moderiranje vsebine na svoji platformi.
Septembra
2019 je bila objavljena "Listina nadzornega odbora", ki se nanaša na
koncepte, kot so svoboda izražanja, zaupanje, pristnost, varnost, zasebnost in
dostojanstvo, medtem ko je Facebook v začetku maja 2020 objavil imena od prvih
20 uglednih osebnosti, ki bodo ustanovile nadzorni odbor. Na splošno bo
skupina, ki bo sestavljala nadzorni odbor, lahko ocenjevala vsebino v več kot
29 jezikih, njeni člani pa bodo izrazili različna strokovna, kulturna,
politična in verska stališča in stališča s časovnim ciljem, da začnejo s svojo
dejavnostjo.
Facebook
verjame, da bi s tem, ko bo več lokalnih ponudnikov na spletu, lahko pomagal
pri ohranjanju delovnih mest in podjetij nasploh ter da bo zraslo število
novoustanovljenih malih podjetij.
Sicer v lanskem
letu 2020 so v organizaciji Spot svetovalnih točk tudi že potekale brezplačne praktične
delavnice na to temo in glede na veliko zanimanje bodo organizirane tudi v letu
2021.
Za Spot svetovanje Goriška pripravil: Aleš Bajec, RRA SEVERNE PRIMORSKE D.O.O NOVA GORICA

Projekt
je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva
za gospodarski razvoj ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.
Nazaj na arhiv